Kongahälla Center stod klart våren 2019 i centrala Kungälv. Handelsplatsen har både blivit framröstad som Storgöteborgs mest omtyckta köpcenter och det tredje mest uppskattade köpcentret i hela Sverige. Och med tanke på vad destinationen har att erbjuda är det inte svårt att förstå varför. Här finns allt besökarna kan tänkas behöva under ett och samma tak - restauranger, shopping, gym och hälsovård.
Vårt uppdrag har omfattat varumärkesutveckling, koncept och reklamkampanjer för att positionera köpcentret som en självklar destination för de som jagas av vardagens ärenden samt de som jagar efter nya upplevelser.
Så föddes ”Från ärenden till upplevelser” – en kommunikativ riktning för att lyfta deras breda utbud som inkluderar allt för både ärenden och upplevelser, samtidigt som det även synliggör deras löfte till kunderna att förvandla ärenden till minnesvärda upplevelser.
Ett koncept som målar upp Kongahälla Center som en destination där du kan njuta av både det praktiska och det exceptionella. Och positionerar centret som en destination där varje besök blir en chans att upptäcka något nytt och låta dina ärenden förvandlas till minnesvärda ögonblick. En riktning som får genomsyra allt de kommunicerar.